Audi e-tron GT > Audi e-tron GT > Audi Sverige
Audi e-tron GT

e-tron GT quattro

CO2utsläpp, blandad körning*: 0–0 g/km

Elförbrukning, blandad körning*: 21,6–19,9 kWh/100 km

Nästa nivå är här

CO2utsläpp, blandad körning*: 0–0 g/km

Elförbrukning, blandad körning*: 21,6–19,9 kWh/100 km

Effekt

350

kW

Acceleration (0–100 km/h)

4,1

s

Laddsystem

800

volt

Idéer formar framtiden.

Med proportionerna hos en Gran Turismo – låg och bred med en lång hjulbas – kombinerar den körningens underbara sportighet med vardagens krav på funktionalitet. Karossens konstruktion vittnar om kraft och prestanda

Gran Turismo – prestanda och långfärdskomfort.

Interiören hos Audi e-tron GT quattro kombinerar högsta kvalitet med praktisk användbarhet i vardagen. Bilen har fyra dörrar och fem säten. De två framsätena kommer inte bara med integrerade nackstöd utan också sidostöd för extra komfort vid kurvtagning och sportig körning.

En ny dimension av prestanda

I underredet på Audi e-tron GT quattro är ett litiumjonbatteri på 800 volt integrerat. Dess bruttokapacitet på 93 kWh möjliggör extremt hög prestanda jämfört med dagens 400-voltssystem – både vid laddning och under körning. I kombination med systemet för bromsenergiåtervinning, som har anpassats specifikt efter modellens smidighet, ges en räckvidd på upp till 487 km enligt WLTP-mätmetoden.

Laddtid för 100 km räckvidd

ca 5

min.

Batteri från 5 % till 80% laddat på

22,5

min.

Räckvidd (WLTP)

487

km

Audi e-tron GT front

CO2utsläpp, blandad körning*: 0–0 g/km

Elförbrukning, blandad körning*: 21,6–19,9 kWh/100 km

En nytolkning av quattro

I kombination med det elektriska drivsystemet säkerställer fyrhjulsdriften att kraften fördelas på ett smart sätt till de enskilda hjulen. När däcken har tillräckligt väggrepp skickas det mesta av kraften till framaxeln.

Passion in i minsta detalj

Senaste nyheterna

Vill du ha de senaste nyheterna om Audi e-tron GT? Anmäla dig nedan för att löpande ta del av uppdateringar.

CO2utsläpp, blandad körning*: 0–0 g/km

Elförbrukning, blandad körning*: 21,6–19,9 kWh/100 km

1
Angivna bränsleförbruknings- och utsläppsvärden har fastställts enligt de mätförfaranden som föreskrivs i lag. Sedan den 1 september 2017 är vissa nya fordon redan typgodkända enligt Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP) - en mer realistisk testprocedur för mätning av bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp (CO₂). Från och med den 1 september 2018, kommer New European Driving Cycle (NEDC) stegvis att ersättas av WLTP. På grund av de mer realistiska provförhållandena, kommer förbrukning och koldioxidutsläpp mätt enligt WLTP i många fall att vara högre än de värden som är uppmätta enligt NEDC. För mer information om skillnaderna mellan WLTP och NEDC, besök www.audi.se/wltp. Bränsleförbrukningsvärdena "låg, medium, hög, extra hög och kombinerad" anger bränsleförbrukningen vid olika accelerationsnivåer. Vi är för närvarande fortfarande skyldiga enligt lag att ange NEDC-värden. I Sverige beräknas årlig fordonsskatt för personbilar baserat på WLTP-värden från och med 1 januari 2020. När det gäller nya fordon som är typgodkända enligt WLTP, härstammar NEDC-siffrorna från WLTP-data som beräknats om. I fall där förbruknings- och utsläppsvärden anges som ett spann, refererar dessa inte till ett visst individuellt fordon. De är uteslutande avsedda som ett medel för jämförelse mellan olika bilmodeller. Tillvalsutrustning och tillbehör (till exempel olika däckdimensioner etc.) kan ändra relevanta fordonsparametrar såsom vikt, rullmotstånd och aerodynamik. Detta kan påverka bränsleförbrukningen, elförbrukning, koldioxidutsläpp, räckvidd och fordonets prestanda. Förutom bränsleeffektiviteten har körsättet och andra icke-tekniska faktorer betydelse för den faktiska bränsleförbrukningen och mängden koldioxidutsläpp. Koldioxid är en av de växthusgaser som bidrar mest till växthuseffekten. Information om bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp med uppgift om alla nya personbilsmodeller kan hämtas från webbplatsen www.bilsvar.se. Webbplatsen är reklamfri och oberoende och olika bilmodeller kan jämföras avseende ekonomi, miljö, säkerhet och teknik.
2
Energiförbrukning vid blandad körning i kWh/100 km: 19,6–18,8 (NEDC); 21,6–19,9 (WLTP), koldioxidutsläpp vid blandad körning i g/km: 0. Angivelser för energiförbrukning och koldioxidutsläpp som anges i intervall beror på vilken utrustning som valts för bilen.
3
Batteriets laddningstid kan variera beroende på ett antal faktorer inklusive omgivningstemperatur, användning av andra landsspecifika kontaktdon och användning av förklimatiseringsfunktioner (t.ex. fjärrstyrd luftkonditionering av bilen). Om hushållsuttag används har e-tron Charging System begränsad laddningskapacitet.
4
För AC-laddning rekommenderar Audi att man laddar högvoltsbatteriet i industriuttag, på laddstationer eller vid en laddbox. Detta är effektivare och går betydligt snabbare än att ladda i ett hushållsuttag. Ladda inte din bil regelbundet i hushållsuttag med hjälp av det mobila e-tron-laddsystemet (compact eller connect) om du har tillgång till ett industriuttag med växelström (AC) eller en offentlig laddstation med AC eller DC. Laddningskapaciteten beror på vilken typ av nätkontakt som används, spänningsnivån i landet och antalet tillgängliga faser i elnätet samt kundens heminstallation. Den kan därför i vissa fall vara lägre.
5
e-tron Charging Service kan endast användas för elbilsmodeller av märket Audi (giltigt chassinummer krävs). Åtkomst över hela Europa: e-tron Charging Service är tillgänglig i 26 europeiska länder. Expansion till fler länder är planerad. Antalet tillgängliga laddstationer utökas ständigt, men varierar från land till land och beror på i vilken utsträckning den befintliga infrastrukturen byggs ut. Det finns ingen garanterad tillgång till alla laddstationer i ett land. AUDI AG garanterar inte drift, tillgänglighet, laddningskapacitet eller andra egenskaper för laddningsinfrastrukturen. Platsinformation om antal laddstationer uppdateras regelbundet, men det finns ingen skyldighet att tillhandahålla fullständig information. e-tron Charging Service-kundkortet kan användas i nätverket först 24 timmar efter att kortet aktiverats. Under de första 24 timmarna kan kortet användas där lämpligt, med lokala begränsningar. Autentisering via myAudi-appen (QR-kod på laddstationen) kräver en aktiv nät- och internetanslutning. Denna autentiseringsmetod är inte tillgänglig på alla laddstationer. Priserna är balanserade inom enskilda europeiska länder men kan variera från det pris som erbjuds i ditt hemland. Den senaste pris- och avtalsinformationen för ditt land finns på www.e-tron.charging-service.audi. När du ingår ditt e-tron Charging Service-avtal gäller endast kostnaderna för el – Audi tar på sig månadskostnaderna för transitavgiften under det första året. Efter det första året förlängs avtalet automatiskt med ytterligare 12 månader (utan föregående meddelande) och månadsavgiften gäller. Information om priser och villkor finns på www.e-tron.charging-service.audi