Ämne
Utveckling
När Audi TT kom för 25 år sedan revolutionerade den bilden av hur en kompakt sportcoupé kunde se ut. Vi säger tack och farväl till en jubilar som bara blivit snyggare med åren.
Andreas Valencia Pollex är fälgdesigner på Audi. Hans jobb just nu är uppfinna hjulet på nytt – för elbilar. Både när det gäller design och aerodynamik.
E-mobilitet
Marc Lichte, chef för Audi Design, berättar om de viktigaste designdetaljerna för exteriören på Audis eldrivna modeller.
Ljus
Lukas Rittwage skapade Audis ögon – de nya ikoniska strålkastarna – med inspiration från de fyra ringarna.
Aerodynamik
Audis aerodynamikexperter använder en egen vindtunnel för att optimera luftflödet på Audi RS e-tron GT.
Produktion
Helt eldrivna Audi e-tron GT quattro, som produceras i Audis fabrik Böllinger Höfe i Neckarsulm, är frukten av genomtänkt hantverk och smart teknik.
Hållbarhet
Ett besök på Stella McCartneys kontor för att höra hennes historia om hållbarhet.
Kreativitet
Simona Falcinella, chef för Audis Colour & Trim-enhet, om skönhet och dess betydelse – och om Audi RS e-tron GT.
Bilmärkena Audi och Horch har en gemensam historia. Utanför Karlskrona bor ett exemplar av 1930-talets kanske vackraste cabriolet. Renoveringen tog 30 år och man måste inte vara bilintresserad för att häpna över resultatet.
Förbi är tiden då strålkastare och baklampor bara lyste upp vägen och markerade position. Audis världsledande ljusdesign visar vägen in i framtiden – och mot ett nytt sätt att kommunicera.
När A2 rullade ut på vägarna kom den att förändra hela bilden av en småbil. I år är det 20 år sedan trelitersmodellen lanserades. Vi hyllar en tidlös jubilar.