Audi R8 Spyder V10 performance > R8 > Audi Sverige
Audi R8 Spyder V10 performance quattro

Audi R8 Spyder V10 performance

Bränsleförbrukning, blandad körning*: 13,9–13,8 l/100km
CO₂-utsläpp, blandad körning*: 316–313 g/km

Glöm din bucket list.
Audi R8 Spyder V10 performance quattro.

R8 Spyder V10 performance quattro är ett under av sportighet och slående design, och med en effekt på 456 kW (620 hk) är det här en bil du kommer att känna, höra och helt enkelt njuta av.

Prestanda är en attityd.

Inre kraft

FSI-motorn på 5,2 liter ger ett maximalt vridmoment på 580 Nm vid 6 600 varv/min. Tack vare dess torrsumpssmörjning har motorn kunnat monteras mycket lågt, vilket i hög grad påverkar precisionen i styrningen av bilen. De tio cylindrarnas speciella tändningssekvens genererar en mycket distinkt ljudbild, och den sjuväxlade S tronic-växellådan med täta sportväxlar och en optimerad quattro-drivning, säkerställer optimal vridmomentfördelning i alla lägen.

Rear view Audi R8 Spyder V10 performance quattro
Prestanda i siffror

Effekt

456

kW

(620 hk)

Maxhastighet

329

km/h

Acceleration

3,2

s

Från 0 till 100 km/h

Fjädringen: 100 % precision

I Audi R8 Spyder V10 performance quattro har fjädrar och dämpare optimerats. Genom tillvalet prestandasportfjädring med CFRP-stabilisator rattas alla fyra hjulen med dubbla länkarmar av aluminium. Ytterligare tillval är Audi magnetic ride med CFRP-stabilisator, ett ultralätt dämpningssystem som för varje hjul anpassar stötdämparnas funktion efter din körstil och vägens profil – på millisekunder. Servostyrningen är inställd för att direkt överföra dina styrsignaler och ge exakt återkoppling från vägen. Tillvalet dynamisk styrning anpassar styrvinkeln efter hastigheten och garanterar på så sätt en otrolig följsamhet. För att kontrollera rörelseenergin har bilen kolfiberarmerade, keramiska bromsar som standard. Bromsoken är antracitgrå men finns även tillgängliga i rött.

Bakvy på Audi R8 Spyder V10 performance quattro

Färger och fälgar

Kombinera olika lacker och fälgar med varandra för att anpassa Audi R8 Spyder V10 performance quattro helt efter din smak.
T9PA_40F_AVP2D_A_2_000.jpg
Ibisvit Ibisvit
Suzukagrå Metallic Suzukagrå Metallic
Kemoragrå Metallic Kemoragrå Metallic
Ascariblå Metallic Ascariblå Metallic
Vegasgul Vegasgul
19" smidda aluminiumfälgar, 5-dubbelekerdesign, titanlook matt, glanssvarvade 19" smidda aluminiumfälgar, 5-dubbelekerdesign, titanlook matt, glanssvarvade
20" aluminiumfälgar, 5-V-eker Evo-design, matt titangrå, glanssvarvade 20" aluminiumfälgar, 5-V-eker Evo-design, matt titangrå, glanssvarvade
20" aluminiumfälgar, 5-V-eker Evo-design, antracitsvarta, glanssvarvade 20" aluminiumfälgar, 5-V-eker Evo-design, antracitsvarta, glanssvarvade
20” aluminiumfälgar, 5 dubbeker-design dynamic-design i titangrå matt 20” aluminiumfälgar, 5 dubbeker-design dynamic-design i titangrå matt
20” aluminiumfälgar, 5 dubbeker-design dynamic-design, glänsande antracitsvart 20” aluminiumfälgar, 5 dubbeker-design dynamic-design, glänsande antracitsvart

Design som fascinerar

Med nedfälld sufflett, markerade hjulhus och horisontella spår över Singleframe-grillen förstärks den sportiga karaktären hos Audi R8 Spyder V10 performance quattro. Djupa linjer lyfter frontens bredd och ger bilen en ännu lägre och sportigare look. Bakpartiet, med de nya ovala avgasändrören i svart och luftutloppsgallret längs hela bilens bredd, gör minst sagt intryck. Du kan välja att byta ut standardfälgarna på 19 tum mot nydesignade, frästa 20-tums-fälgar med dynamisk 5 V-design och olika ytalternativ.

Audi R8 Spyder V10 performance quattro top view
Panoramic view Audi R8 Spyder V10 performance quattro

Exteriören i 360-graders panoramavy

Upplev Audi R8 Spyder V10 performance quattro från alla vinklar.

Elegant interiör med fokus

Sittande under det stora valvet har du alla reglage samlade framför dig, vilket inspirerats av den förarorienterade designen i en ensitsig modell. Audi R8 Spyder V10 performance quattro är dessutom utrustad med skålade säten. Dessa är klädda i alcantara och läder, med kontrasterande sömmar i Mercato blue. Andra färg- och materialkombinationer finns också tillgängliga; som sätesklädsel i fint nappaläder med sömmar i Express Red, Steel Grey eller Vegas Yellow. Interiören har även dekorelement i extra glansig kolfiber. Pedaler och fotstöd av rostfritt stål, samt kolfiberinlägg, är standard.

Interior design Audi R8 Spyder V10 performance quattro
Interiören i 360-graders panoramavy

Audi virtual cockpit: all information du behöver

Standardkombinationen av MMI navigation plus och Audi virtual cockpit, är utformad för att göra alla funktioner enkla att komma åt och använda, utan att du behöver ta händerna från ratten eller blicken från vägen. Displayen på 12,3 tum centrerar kring en varvräknare runt vilken också andra prestandadata kan göras synliga - som vridmoment, G-krafter, varvtider, motor- och växellådsoljetemperatur samt däcktryck och -temperatur. Det finns också en extra knapp som gör att du direkt kan styra särskilt konfigurerade prestandaprogram.

 Audi virtual cockpit in the Audi R8 Spyder V10 performance quattro
Ladda ner alla
00:00 | 00:00
1920x1080-audi-r8-spyder-performance-front-R8_2020_1635.jpg
1920x1080-audi-r8-spyder-performance-front-R8_2020_1635.jpg
  • Defying the average: flattened grooves on the bonnet are a mark of the iconic Audi Sport quattro brand.

  • Making the ultimate statement: the air vent grille that spans the width of the car with the high-mounted diffuser.

  • Open to anything: the Audi R8 Spyder V10 performance quattro² with open hood.

  • 128 LEDs form a striking light signature at the rear that is visible from afar.

  • The rear spoiler of the Audi R8 Spyder V10 performance quattro² made of carbon fibrereinforced polymer.

  • The R8 Spyder V10 performance quattro² accelerates from 0 to 100 km / h in 3.2 seconds (fuel consumption combined¹: 13.4–13.3 l/100 km; CO₂ emissions combined¹: 306–304 g/km).

  • A glimpse inside: Seats covered in fine Nappa leather, Express Red stitching with Steel Grey contrasting stitching.

  • Special display: Displays on g-forces, torque or lap times are grouped around the rev counter in the Audi virtual cockpit.