Bränsleförbrukning och CO₂-utsläpp är beroende på vald utrustning och anges därför i intervall. Endast WLTP-värden är tillgängliga för fordonet.
Carbon Aerokit förbättrar luftflödet över hela bilen. Från frontsplittern, via sidorna, till bakvingen.
Som standard har Audi R8 GT performance-stötdämpare med krängningshämmare i CFRP och keramiska bromsar. Det gör körning på kurviga vägar till en upplevelse.
Den kraftfullaste Audi R8 någonsin med bakhjulsdrift: 0-100 km/h på bara 3,4 sekunder.
Carbon Aerokit förbättrar luftflödet över hela bilen. Från frontsplittern, via sidorna, till bakvingen.
Som standard har Audi R8 GT performance-stötdämpare med krängningshämmare i CFRP och keramiska bromsar. Det gör körning på kurviga vägar till en upplevelse.
Maxeffekt
hk
(456 kW)
Acceleration (0–100 km/h)
s
Toppfart
km/h
De keramiska bromsarna (standard) med röda bromsok förhöjer sportigheten. Med en otrolig bromsförmåga och lång livslängd är de designade för sportig körning.
Kolfiberförstärkt polymer i sportfjädringen sänker vikten samtidigt som bilen blir vridstyvare. Detta förstärks av den ställbara fjädringen och av Torque Rear-körlägets elektroniska stabiliseringshjälpmedel.
De keramiska bromsarna (standard) med röda bromsok förhöjer sportigheten. Med en otrolig bromsförmåga och lång livslängd är de designade för sportig körning.
Kolfiberförstärkt polymer i sportfjädringen sänker vikten samtidigt som bilen blir vridstyvare. Detta förstärks av den ställbara fjädringen och av Torque Rear-körlägets elektroniska stabiliseringshjälpmedel.
De keramiska bromsarna (standard) med röda bromsok förhöjer sportigheten. Med en otrolig bromsförmåga och lång livslängd är de designade för sportig körning.
Med tanke på ljudet vore det slöseri att låta en Audi R8 GT stå i garaget. Ingen lämnas oberörd när V10:an varvar upp och släpper loss alla 620 hästkrafter (456 kW).
Motorsportkomponenter, en viktminskning till 1 570 kg och den starkaste V10-motorn som Audi någonsin utvecklat för en bakhjulsdriven R8. Resultatet är en renodlad körupplevelse.
Med tanke på ljudet vore det slöseri att låta en Audi R8 GT stå i garaget. Ingen lämnas oberörd när V10:an varvar upp och släpper loss alla 620 hästkrafter (456 kW).
Motorsportkomponenter, en viktminskning till 1 570 kg och den starkaste V10-motorn som Audi någonsin utvecklat för en bakhjulsdriven R8. Resultatet är en renodlad körupplevelse.
Med tanke på ljudet vore det slöseri att låta en Audi R8 GT stå i garaget. Ingen lämnas oberörd när V10:an varvar upp och släpper loss alla 620 hästkrafter (456 kW).
Den 10-ekrade designen är inspirerad av motorsport och ger betraktaren en skymt av bromsoken och de keramiska bromsskivorna (standard). Semi slicks-däck finns som tillval för den som vill ha ytterligare vägkänsla.
Carbon Aerokitet i högglans designades i vindtunneln. Frontsplittern, längs sidorna, den bakre diffusorn och bakvingen hjälper att öka bilens marktryck. Det ökar bilens grepp och stabilitet, speciellt i snabba kurvor.
Utav dessa är 10 destinerade för svenska marknaden. För den som inte noterat Carbon Aerokitet eller R8 GT-fälgarna så avslöjar bilen sin exklusivitet med R8 GT-loggan bak.
Den 10-ekrade designen är inspirerad av motorsport och ger betraktaren en skymt av bromsoken och de keramiska bromsskivorna (standard). Semi slicks-däck finns som tillval för den som vill ha ytterligare vägkänsla.
Carbon Aerokitet i högglans designades i vindtunneln. Frontsplittern, längs sidorna, den bakre diffusorn och bakvingen hjälper att öka bilens marktryck. Det ökar bilens grepp och stabilitet, speciellt i snabba kurvor.
Innertak i svart Alcantara (tillval) som även går att få med en rombdesign om man så önskar. Oavsett om man väljer svart tyg eller Alcantara så avslöjar numret i mittkonsolen att man sitter i en väldigt speciell bil.
I en R8 GT är du omsluten av sportighet. Röda detaljer som kontrasterar den svarta inredningen hittas på säkerhetsbältena, i sömmarna och i brodyrer på sätet. Alcantararatten med strysatelliter och R8-skålsätena understryker sportigheten ytterligare.
Innertak i svart Alcantara (tillval) som även går att få med en rombdesign om man så önskar. Oavsett om man väljer svart tyg eller Alcantara så avslöjar numret i mittkonsolen att man sitter i en väldigt speciell bil.
I en R8 GT är du omsluten av sportighet. Röda detaljer som kontrasterar den svarta inredningen hittas på säkerhetsbältena, i sömmarna och i brodyrer på sätet. Alcantararatten med strysatelliter och R8-skålsätena understryker sportigheten ytterligare.
Innertak i svart Alcantara (tillval) som även går att få med en rombdesign om man så önskar. Oavsett om man väljer svart tyg eller Alcantara så avslöjar numret i mittkonsolen att man sitter i en väldigt speciell bil.
© 2024 AUDI SVERIGE. All Rights Reserved.