Audi RS e-tron GT > Audi e-tron GT > Audi Sverige

CO2utsläpp, blandad körning{ft_nemo-fn_eec-global-disclaimer}: 0–0 g/km

Elförbrukning, blandad körning{ft_nemo-fn_eec-global-disclaimer}: 21,1–19,8 kWh/100 km

Effekt (boostfunktion)

646

hk

(475 kW)

Acceleration (0-100 km/h)

3,3

sekunder

Laddsystem

800

volt

(Max laddningseffekt: 270 kW)

Elektrisk. Och flera andra underbara egenskaper

Räkna ut din räckvidd

Se hur olika faktorer påverkar räckvidden i vår räckviddskalkylator. Här kan enkelt se hur lång räckvidden blir vid olika temperaturer, körsituationer, inställningar och fälgstorlekar.

Batteri från 5 % till 80% laddat på

22,5

min

(under ideala förhållanden* )

Laddtid för 100 km räckvidd

ca 5

minuter

Räckvidd upp till

495

km

Ett batteri värdigt en RS

Litiumjonbatteriet på 800 volt, som är integrerat i underredet på Audi RS e-tron GT, har en bruttokapacitet på 83,7 kWh. Det ger extremt hög prestanda jämfört med dagens 400-voltssystem – både vid laddning och under körning. I kombination med systemet för bromsenergiåtervinning, som har anpassats specifikt med hänsyn till RS e-tron GT:s smidighet, erbjuder det en räckvidd på upp till 495 km enligt WLTP-mätmetoden.

Audi RS e-tron GT laddstolpe

Ladda på resan. Prestandan hos Audi RS e-tron GT är lika tydlig under laddning. 800-voltssystemet möjliggör laddning i upp till 270 kW vilket gör att bilen kan tillgodose sig 10 mils räckvidd på bara 5 minuter. Vid optimala förhållanden tar det endast 22,5 minuter att ladda från 5 till 80 procent.

En närvaro som är självsäker, kraftfull, effektiv

Denna ambition att ta fram ett helt nytt koncept återspeglas även i den rena designen inspirerad av aerodynamisk prestanda. Och kanske mer än någonsin förut står RS-emblemen med röd romb som symbol för suverän prestanda.

Fokus på estetisk kördynamik

RS-designpaketet med röda sömmar tillför dynamiska accenter till bilens interiör.

RS-designpaketet med grå sömmar understryker den uttalade elegansen och den progressiva designen hos bilens interiör genom en kombination av högkvalitativa inredningsmaterial och subtila kontrasterande sömmar. De är ett passande komplement till den sportiga karaktären hos inredningen i fint nappaläder, Alcantara- eller Dinamica-mikrofiber.

Cockpit Audi RS e-tron GT

Allt i sikte. Den nedtonade förarmiljön med en 12,3-tums touchskärm och en mittkonsol som är vända mot föraren.

RS e-tron GT

1 742 300 SEK*

Elförbrukning, blandad körning{*} 20,8 kWh/100 km

CO₂utsläpp, blandad körning{*}: 0 g/km

Exteriörlack - ändra
Fälgar - ändra
Configure model

Audi Application Store i din Audi

Du kan använda flera populära appar, exempelvis Spotify eller Youtube, direkt genom MMI-systemet i din Audi – utan att gå omvägen via din smartphone.

Personlig och inspirerande

Med Themes-funktionen i myAudi-app kan du välja din favoritbild att ha som bakgrund i MMI-systemet. En spännande effekt är att Ambient-belysningen i kupén anpassar sig efter färgerna i motivet.

Audi themes interior lightningAudi themes interior lightning

Bilden visar interiören från Audi A6 Avant. © Thomas Hoepker - Magnum Photos

Smartphone view with a FoD display

Functions on demand. Med Functions on Demand erbjuder Audi sina kunder ännu större flexibilitet vid val av utrustning. Via myAudi-app kan ytterligare funktioner läggas till när som helst, intuitivt och snabbt.

Bilden visar Audi e-tron.

Skapad i snön. Förädlad av Audi exclusive*

RS e-tron GT ice race edition* förenar kylig design med glödhet passion. Inspirationen är hämtad från GP ice race i Zell am See, men RS e-tron GT ice race edition imponerar i alla årstider. Denna specialmodell är skapad av Audi exclusive och byggs i endast 99 exemplar för den europeiska marknaden.

RS e-tron GT ice race edition

Iskall design. Glödande prestanda. Unik exteriör i florettsilver metallic med vit och lila-foliering. Med inspiration från snö och is kompletteras exteriören med vitmålade Audi-ringar och svarta detaljer. Allt detta är givetvis standardutrustning.

Designa något unikt med Audi exclusive*

Kombinera fritt med flera olika alternativ och upplev möjligheterna med Audi exclusive*. För att få en än mer interaktiv upplevelse – klicka på 3D-knappen och se ändringarna i 3D-vy.

Audi RS e-tron GT

Elförbrukning, blandad körning*: 21,1–19,8 kWh/100 km

CO₂utsläpp, blandad körning*: 0–0 g/km

Baskulör interiört - ändra
Sekundärkulör interiört - ändra
Kontrastsömmar - ändra
Exteriörlack - ändra
Audi RS e-tron GT med Audi exclusive Vegasgul lack.

Audi exclusive* individuella kulörer. Individualitet har många uttryck. Audi RS e-tron GT i lackkulören Vegas-gul understryker inte bara den progressiva, dynamiska designen, utan andas stil och kreativitet.

Livet med elbil

Det blir inte mer RS än så här

Kraften som Audi RS e-tron GT erbjuder med sin helt elektriska quattro-fyrhjulsdrift är imponerande. Med en elektrisk drivning på både fram- och bakaxeln kan den när det behövs leverera upp till 440 kW effekt (598 hk) – eller i en kort period med boost upp till maximalt 475 kW (646 hk).

Audi RS e-tron GT

Smart tillverkning möter skickligt hantverk

Särskild uppmärksamhet på detaljer, precision och kvalitet förenas i tillverkningen av den eldrivna Gran Turismo i Böllinger Höfe nära Neckarsulm.

Koldioxidneutral produktion

När du köper elbilen e-tron GT från Audi kan det vara intressant att veta att den är tillverkad i Europa i en koldioxidneutral fabrik i Böllinger Höfe (Tyskland). Vid tillverkningen används 100% grön el och värme från förnybara källor som bidrar till att göra produktionen koldioxidneutral. Resterande få procent från tex logistik, klimatkompenseras via certifierade miljöprojekt. Varje möjlighet analyseras och exempelvis finns enorma solcellsanläggningar på fabrikstaken. Högvoltsbatterierna tillverkas dessutom med förnybar el enligt avtal med leverantörerna.

En viktig del för en klimatneutral framtid är återanvändningen av uttjänta batterier från demonterade elbilar. Audi testar redan idag en cirkulär process där batterierna tas från utvecklingsbilar och ges ett nytt hållbart syfte när de återanvänds i mobila laddstationer innan råvarorna slutligen återvinns och kommer till användning i nya batterier.

Läs mer