Audi RS e-tron GT > Audi e-tron GT > Audi Sverige

CO2utsläpp, blandad körning*: 0–0 g/km

Elförbrukning, blandad körning*: 21,7–20,6 kWh/100 km

En helt ny nivå av progressiv prestanda

CO2utsläpp, blandad körning*: 0–0 g/km

Elförbrukning, blandad körning*: 21,7–20,6 kWh/100 km

Effekt

440

kW (598 hk)

Acceleration

3,3

s

Laddsystem

800

volt

En närvaro som är självsäker, kraftfull, effektiv

Denna ambition att ta fram ett helt nytt koncept återspeglas även i den rena designen inspirerad av aerodynamisk prestanda. Och kanske mer än någonsin förut står RS-emblemen med röd romb som symbol för suverän prestanda.

Fokus på estetisk kördynamik

RS-designpaketet med röda sömmar tillför dynamiska accenter till bilens interiör. De är ett passande komplement till den sportiga karaktären hos inredningen i fint nappaläder, Alcantara- eller Dinamica-mikrofiber. RS-designpaketet med grå sömmar understryker den uttalade elegansen och den progressiva designen hos bilens interiör genom en kombination av högkvalitativa inredningsmaterial och subtila kontrasterande sömmar.

Ett batteri värdigt en RS

Litiumjonbatteriet på 800 volt, som är integrerat i underredet på Audi RS e-tron GT, har en bruttokapacitet på 93 kWh. Det ger extremt hög prestanda jämfört med dagens 400-voltssystem – både vid laddning och under körning. I kombination med systemet för bromsenergiåtervinning, som har anpassats specifikt med hänsyn till RS e-tron GT:s smidighet, erbjuder det en räckvidd på upp till 472 km enligt WLTP-mätmetoden.

Laddtid för 100 km räckvidd

ca 5

min

Batteri från 5 % till 80% laddat på

22.5

min

Räckvidd

472

km

Audi RS e-tron GT

Det blir inte mer RS än så här

Kraften som Audi RS e-tron GT erbjuder med sin helt elektriska quattro-fyrhjulsdrift är imponerande. Med en elektrisk drivning på både fram- och bakaxeln kan den när det behövs leverera upp till 440 kW effekt (598 hk) – eller i en kort period med boost upp till maximalt 475 kW (646 hk).

Smart tillverkning möter skickligt hantverk

Senaste nyheterna

Vill du ha de senaste nyheterna om Audi e-tron GT? Anmäla dig nedan för att löpande ta del av uppdateringar.

1
Angivna bränsleförbruknings- och utsläppsvärden har fastställts enligt de mätförfaranden som föreskrivs i lag. Sedan den 1 september 2017 är vissa nya fordon redan typgodkända enligt Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (WLTP) - en mer realistisk testprocedur för mätning av bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp (CO₂). Från och med den 1 september 2018, kommer New European Driving Cycle (NEDC) stegvis att ersättas av WLTP. På grund av de mer realistiska provförhållandena, kommer förbrukning och koldioxidutsläpp mätt enligt WLTP i många fall att vara högre än de värden som är uppmätta enligt NEDC. För mer information om skillnaderna mellan WLTP och NEDC, besök www.audi.se/wltp. Bränsleförbrukningsvärdena "låg, medium, hög, extra hög och kombinerad" anger bränsleförbrukningen vid olika accelerationsnivåer. Vi är för närvarande fortfarande skyldiga enligt lag att ange NEDC-värden. I Sverige beräknas årlig fordonsskatt för personbilar baserat på WLTP-värden från och med 1 januari 2020. När det gäller nya fordon som är typgodkända enligt WLTP, härstammar NEDC-siffrorna från WLTP-data som beräknats om. I fall där förbruknings- och utsläppsvärden anges som ett spann, refererar dessa inte till ett visst individuellt fordon. De är uteslutande avsedda som ett medel för jämförelse mellan olika bilmodeller. Tillvalsutrustning och tillbehör (till exempel olika däckdimensioner etc.) kan ändra relevanta fordonsparametrar såsom vikt, rullmotstånd och aerodynamik. Detta kan påverka bränsleförbrukningen, elförbrukning, koldioxidutsläpp, räckvidd och fordonets prestanda. Förutom bränsleeffektiviteten har körsättet och andra icke-tekniska faktorer betydelse för den faktiska bränsleförbrukningen och mängden koldioxidutsläpp. Koldioxid är en av de växthusgaser som bidrar mest till växthuseffekten. Information om bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp med uppgift om alla nya personbilsmodeller kan hämtas från webbplatsen www.bilsvar.se. Webbplatsen är reklamfri och oberoende och olika bilmodeller kan jämföras avseende ekonomi, miljö, säkerhet och teknik.
2
Energiförbrukning vid blandad körning i kWh/100 km: 20,6–21,7 (WLTP), koldioxidutsläpp vid blandad körning i g/km: 0. Angivelser för energiförbrukning och koldioxidutsläpp som anges i intervall beror på vilken utrustning som valts för bilen.
3
Batteriets laddningstid kan variera beroende på ett antal faktorer inklusive omgivningstemperatur, användning av andra landsspecifika kontaktdon och användning av förklimatiseringsfunktioner (t.ex. fjärrstyrd luftkonditionering av bilen). Om hushållsuttag används har e-tron Charging System begränsad laddningskapacitet.
4
För AC-laddning rekommenderar Audi att man laddar högvoltsbatteriet i industriuttag, på laddstationer eller vid en laddbox. Detta är effektivare och går betydligt snabbare än att ladda i ett hushållsuttag. Ladda inte din bil regelbundet i hushållsuttag med hjälp av det mobila e-tron-laddsystemet (compact eller connect) om du har tillgång till ett industriuttag med växelström (AC) eller en offentlig laddstation med AC eller DC. Laddningskapaciteten beror på vilken typ av nätkontakt som används, spänningsnivån i landet och antalet tillgängliga faser i elnätet samt kundens heminstallation. Den kan därför i vissa fall vara lägre.