RS 3 Sedan > A3 > Audi Sweden

RS 3 Sedan

  • Förbrukning blandad körning: 8,4–8,3 null
    CO2-utsläpp blandad körning: 192–189 null
    1400x438_0003_ARS3_161001.jpg
  • 1400x438_0002_ARS3_161002.jpg
  • 1400x438_0001_ARS3_161003.jpg
  • 1400x438_0000_ARS3_D_161001.jpg
Förbrukning blandad körning: 8,4–8,3 null
CO2-utsläpp blandad körning: 192–189 null
1400x438_0003_ARS3_161001.jpg

2.5 TFSI quattro S tronic 1
567 300 SEK

  • Grundpris
    567 300 SEK
  • Tillvalsutrustning
    0 SEK
  • Pris:
    567 300 SEK
  • Finansiering per månad
    Byt finansiering
    Finansiering:
    Bilförmån 2
    4 184 SEK
Nya bilar i lager som matchar din konfiguration


RS 3 Sedan är tyvärr inte byggbar för tillfället

Audi RS 3 Sedan är mycket populär. Det är så pass många som efterfrågar den, att vi inte längre kan tillverka fler modeller för det nuvarande modellåret 2018.

Men misströsta inte. Har du tur, kan du fortfarande få tag i en fabriksny bil i lager hos någon av våra återförsäljare som alltid finns till hands för att hjälpa dig att hitta en bil efter just dina önskemål.

Tar täten i kompaktsegmentet: Audi RS 3 Sedan.

Nya 2,5 TFSI levererar 400 hk, 33 hk mer än sin föregångare. Kompakta RS 3 Sedan gör 0 till 100 km/h på kvicka 4,1 sekunder. Topphastigheten är elektroniskt begränsad till 250 km/h (kan som tillval höjas av Audi till 280 km/h för den som vill). Men det är inte bara prestandan som gör ledaren i kompaktsegmentet så sportig, designen talar också sitt tydliga språk.

1400px_ARS3_161002_2.jpg
Sportighet, bett och körsäkerhet 7-stegade S tronic har dubbla kopplingar vilket gör växlingarna blixtsnabba. Effektivt leder den kraften från den välljudande 2.5 TFSI-motorn vidare till quattro permanent fyrhjulsdrift. Via en elektrohydraulisk flerlamellskoppling fördelas drivkraften variabelt mellan axlarna. Den elektroniska regleringen svarar för överlägsen stabilitet och märkbart mycket mer körglädje. Ju sportigare körning, desto snabbare och oftare leds en stor del av motorkraften till bakaxeln. Resultatet? Utpräglat smidiga köregenskaper – och ännu intensivare körglädje.

quattro-styrningen har integrerats i kördynamiksystemet Audi drive select, precis som styrningen, S tronic, motorstyrningen och det ställbara bypass-spjället i avgassystemet. Genom att välja mellan de 3 lägena ”comfort”, ”auto” och ”dynamic” kan föraren själv bestämma karakteristiken för dessa delar, precis som för tillvalet ”RS sportchassi plus” med adaptiv dämparreglering. Det unika bluddret från den 5-cylindriga motorn förstärker den redan känsloladdade körupplevelsen ännu mer. Välljudet kommer sig av att tändningen alternerar mellan intilliggande cylindrar och de som ligger länge ifrån varandra. Dessutom kan ljudet modifieras via Audi drive select.
Särpräglad RS-design utvändigt...

Att den starkast lysande stjärnan i kompaktklassen är en grymt sportig bil framgår naturligtvis också av designen. Längst ned på den 3D-formade single frame-grillen tronar en quattro-logo. Precis under denna sträcker sig ett blade tvärs över hela fronten, in i luftintagen där det bildar smala vertikala kanaler som effektivt leder delar av luftflödet in i hjulhusen. LED-strålkastare med distinkt varselljusdesign är standard, som tillval finns avancerade Audi Matrix LED-strålkastare.

... och invändigt. Den sportigt och exklusivt mörktonade interiören hälsar välkommen med belysta instegslister dekorerade med en RS 3-logo som standard. Sportstolarna är klädda i svart finnappa och pryds av en RS 3-logo i ryggstödet. Skålade RS-sportstolar med integrerade nackskydd finns som tillval. Klädseln är rutsydd och perforerad, den läderklädda RS-sportratten är avplanad nedtill. Snygga dekorinlägg på instrumentpanelen och dörrarna fulländar den sportiga atmosfären ombord.
1400px_ARS3_D_161001.jpg