R8 Spyder V10 quattro > R8 > Audi Sverige
Audi R8 Spyder V10 quattro

R8 Spyder V10

Bränsleförbrukning, blandad körning*: 13,9–13,7 l/100km
CO₂-utsläpp, blandad körning*: 316–312 g/km

Öppna upp för något oförglömligt.
Audi R8 Spyder V10 quattro.

En sportig exteriör, ett kraftfullt drivsystem och möjligheten att njuta av din omgivning på nära håll – Audi R8 Spyder V10 quattro ger spänning i vardagen.

Prestanda är en attityd.

Smart, smidig sufflett

Med sina blotta 44 kg formar suffletten på Audi R8 Spyder V10 quattro ett utmärkt förhållande mellan effekt och vikt. Vid hastigheter upp till 50 km/h fäller en elektrohydraulisk styrning ner taket under ett skydd av kolfiberförstärkt polymerkomposit (CFRP) på bara 20 sekunder. Lika lätt är det att med ett knapptryck fälla in och ut bakrutan i torpedväggen.

Audi R8 Spyder V10 quattro med öppen sufflett
Prestanda i siffror

Effekt

419

kW

(570 hk)

Maxhastighet

322

km/h

Acceleration

3,5

s

Från 0 till 100 km/h

Den inre kraften

Hjärtat i Audi R8, V10-sugmotorn, är placerad mellan axlarna. Med ett maximalt vridmoment på 550Nm vid 6400 varv/min och sin tank på 5,2 liter alstrar denna FSI-motor enorm kraft. Den levererar 419 kW (570 hk) och du når 100 km/h på bara 3,5 sekunder. Den sjuväxlade S tronic-växellådan med täta sportväxlar och en optimerad quattro-drivning säkerställer optimal vridmomentfördelning i alla lägen.

Torrsumpssmörjningen gör att motorn kunnat monteras mycket lågt, vilket i hög grad påverkar precisionen i styrningen av bilen. De tio cylindrarnas speciella tändningssekvens genererar en mycket distinkt ljudbild.

Körbild Audi R8 Spyder V10 quattro bakifrån

Fjädringen: 100 % precision

Audi R8 Spyder V10 quattro är utrustad med Audi drive select där fyra lägen är standard. Som tillval finns Audi magnetic ride med CFRP-stabilisator, ett ultralätt dämpningssystem som för varje hjul anpassar stötdämparnas funktion efter din körstil och vägens profil – på millisekunder.

Ytterligare ett tillval är dynamisk styrning som anpassar styrvinkeln efter hastigheten och på så sätt garanterar en otrolig följsamhet. Perforerade och ventilerade bromsskivor av stål reducerar bilens vridmoment. Bromsskivornas vågdesign visar hur Audi med eftertanke och i varje detalj integrerat lättviktskonceptet. Bromsoken är antracitgrå men finns även tillgängliga i rött eller blått.

Audi R8 Spyder

Färger och fälgar

Kombinera olika lacker och fälgar med varandra för att anpassa Audi R8 Spyder V10 quattro helt efter din smak.
0EPA_40A_AVP2D_A_2_000.jpg
Mytsvart Metallic Mytsvart Metallic
Daytonagrå Pärleffekt Daytonagrå Pärleffekt
Florettsilver Metallic Florettsilver Metallic
Arablå Kristalleffekt Arablå Kristalleffekt
Tangoröd Metallic Tangoröd Metallic
20" aluminiumfälgar, 5-V-eker Evo-design, matt brons, glanssvarvade 20" aluminiumfälgar, 5-V-eker Evo-design, matt brons, glanssvarvade
20" aluminiumfälgar, 5-V-eker Evo-design, matt titangrå, glanssvarvade 20" aluminiumfälgar, 5-V-eker Evo-design, matt titangrå, glanssvarvade
20" aluminiumfälgar, 5-V-eker Evo-design, antracitsvarta, glanssvarvade 20" aluminiumfälgar, 5-V-eker Evo-design, antracitsvarta, glanssvarvade
20” aluminiumfälgar, 5 dubbeker-design dynamic-design i titangrå matt 20” aluminiumfälgar, 5 dubbeker-design dynamic-design i titangrå matt
20” aluminiumfälgar, 5 dubbeker-design dynamic-design, glänsande antracitsvart 20” aluminiumfälgar, 5 dubbeker-design dynamic-design, glänsande antracitsvart

Design som fascinerar

Vare sig den är upp- eller nedfälld bidrar suffletten hos Audi R8 Spyder V10 quattro till helhetsintrycket. Är den stängd framhävs de sportiga elementen hos bilen. Med suffletten öppen dras uppmärksamheten till de kraftfullt markerade hjulhusen och de horisontella spåren ovanför Singleframe-grillen.
Djupa linjer lyfter frontens bredd och ger bilen en ännu lägre och sportigare look. Bakpartiet, med de nya ovala avgasändrören i svart och luftutloppsgallret längs hela bilens bredd, sätter sin kraftfulla prägel. Du kan välja att byta ut standardfälgarna på 19 tum mot nydesignade, frästa 20-tums-fälgar med dynamisk 5 V-design och olika ytalternativ.

Audi R8 Spyder V10 quattro med öppen sufflett
Panoramic view Audi R8 Spyder V10 quattro

Exteriören i 360-graders panoramavy

Upplev Audi R8 Spyder V10 quattro från alla vinklar.

Elegant interiör med fokus

Sittande under det stora valvet har du alla reglage samlade framför dig, vilket inspirerats av den förarorienterade designen i en ensitsig modell. Sportstolarna i fint nappaläder är elektriskt och pneumatiskt justerbara. Färgkombinationer tillgängliga för R8 Spyder V10 quattro är Pastel Silver med kontrastsömmar i Rock Grey, Palomino Brown med sömmar i Steel Grey och Black med sömmar i Utopia Blue.

Interiören i Audi R8 Spyder V10 quattro
Interiören i 360-graders panoramavy

Audi virtual cockpit: all information du behöver

Standardkombinationen av MMI navigation plus och Audi virtual cockpit, är utformad för att göra alla funktioner enkla att komma åt och använda, utan att du behöver ta händerna från ratten eller blicken från vägen. Displayen på 12,3 tum centrerar kring en varvräknare runt vilken också andra prestandadata kan göras synliga - som vridmoment, G-krafter, varvtider, motor- och växellådsoljetemperatur samt däcktryck och -temperatur. MMI-styrsystemet använder sig av intelligent röstigenkänning.

The Audi virtual cockpit
Ladda ner alla
00:00 | 00:00
1920x1080-audi-r8-spyder-rear-R8_2020_1614.jpg
1920x1080-audi-r8-spyder-rear-R8_2020_1614.jpg
  • Design med självförtroende: Luftventilationsgallret som sträcker sig över hela bilens bredd med högt monterad diffusor.

  • Vägra vara vanlig: De horisontella spåren på motorhuven är ett kännemärke för det ikoniska varumärket Audi Sport quattro.

  • 128 lysdioder skapar tillsammans en effektfull bakre, ljussignatur som syns på långt håll.

  • Imponerande prestanda: Från 0 till 100 km/h på 3,5 sekunder (bränsleförbrukning, blandad körning: 13,9 – 13,7 l/100 km, CO₂-utsläpp, blandad körning: 316 - 312 g/km).

  • Öppen för allt: Audi R8 Spyder V10 quattro med nedfälld sufflett.

  • En sportig exteriör, ett kraftfullt drivsystem och möjligheten att njuta av din omgivning på nära håll – Audi R8 Spyder V10 quattro ger spänning i vardagen.

  • En titt inuti: Alla instrument är vända mot föraren.

  • Den nyutvecklade automatlådan S tronic har sju täta sportväxlar.

  • Smart display: Prestandadata som g-krafter, vridmoment och varvtider är grupperade runt varvräknaren i Audi virtual cockpit.