• S1 Sportback
    S1 Sportback
    Pris: från 319 200 SEK Månadsbetalning 1 846 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 7,2–7,1 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 168–166 g/km

  • A3 Sportback e‑tron
    A3 Sportback e‑tron
    Pris: från 401 400 SEK Månadsbetalning 1 742 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 1,8–1,6 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 40–36 g/km

  • A3 Sportback g-tron
    A3 Sportback g-tron
    Pris: från 254 000 SEK Månadsbetalning 1 509 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 5,4–5,0 m³/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 126–89 g/km

  • A3 Sedan
    A3 Sedan
    Pris: från 260 400 SEK Månadsbetalning 1 617 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 5,9–3,9 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 136–102 g/km

  • A3 Cabriolet
    A3 Cabriolet
    Pris: från 335 200 SEK Månadsbetalning 1 909 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 6,3–4,4 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 144–115 g/km

  • S3 Sportback
    S3 Sportback
    Pris: från 457 500 SEK Månadsbetalning 2 921 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 6,6–6,5 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 152–149 g/km

  • S3 Sedan
    S3 Sedan
    Pris: från 465 500 SEK Månadsbetalning 2 988 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 6,5–6,4 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 151–148 g/km

  • S3 Cabriolet
    S3 Cabriolet
    Pris: från 506 000 SEK Månadsbetalning 3 330 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 6,8–6,7 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 156–153 g/km

  • RS 3 Sportback
    RS 3 Sportback
    Pris: från 551 700 SEK Månadsbetalning 3 717 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 8,4–8,3 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 192–189 g/km

  • RS 3 Sedan
    RS 3 Sedan
    Pris: från 567 300 SEK Månadsbetalning 3 850 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 8,4–8,3 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 192–189 g/km

  • Q7 e-tron quattro
    Q7 e-tron quattro
    Pris: från 855 100 SEK Månadsbetalning 4 842 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 1,9–1,8 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 50–48 g/km

  • SQ7 TDI
    SQ7 TDI
    Pris: från 950 000 SEK Månadsbetalning 7 100 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 7,6–7,2 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 199–190 g/km

  • TT Roadster
    TT Roadster
    Pris: från 358 500 SEK Månadsbetalning 2 080 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 6,9–5,8 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 158–132 g/km

  • TTS Coupé
    TTS Coupé
    Pris: från 532 900 SEK Månadsbetalning 3 559 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 7,3–6,7 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 168–155 g/km

  • TTS Roadster
    TTS Roadster
    Pris: från 556 400 SEK Månadsbetalning 3 759 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 7,5–6,9 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 173–159 g/km

  • TT RS Coupé
    TT RS Coupé
    Pris: från 693 700 SEK Månadsbetalning 4 925 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 8,4–8,2 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 192–187 g/km

  • TT RS Roadster
    TT RS Roadster
    Pris: från 717 200 SEK Månadsbetalning 5 125 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 8,5–8,3 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 194–189 g/km

1300x551_AQ5_161006.jpg

Testrapporter
Audi Q5

600x300_0012_AQ5_161010.jpg
600x300_0001_AQ5_D_161012.jpg
Hat trick för Q5

Testvinnaren gjorde nyligen hat trick och vann över konkurrenterna i de senaste testerna utförda av auto motor & sport, Teknikens Värld och Vi bilägare.

auto motor & sport: Bästa premiumsvar i mellanklassen Vilket är högst av högdjuren? frågar bilmagasinet och jämför tre suv:ar och en kombi för att hitta det bästa av premiumsuvar i mellanklassen. På delad plats ett och två: Audi modellerna.

Placeringen för Q5 summeras: Nyast, bäst och attraktivast - och kostar inte ens mest. Läs mer om testerna (pdf)
M3 Nya Audi Q5: Klassens stjärna kommer utrustad med allt i teknikväg. Mellanklassen i SUV-segmentet är ett riktigt getingbo. Nya Audi Q5 försöker konkurrera med ett teknik-eldorado utan dess like. Läs mer
Vi bilägare Provkörning: Audi Q5 (2016)
Nya Audi Q5 delar uppbyggnad med Q7. Q5 ger många av den större suvens fördelar till ett överkomligare pris och i ett mer lätthanterligt format. Läs mer
Expressen Nya Audi Q5 gör dig till en "Flygande Jesus" på vägen.
Byta från kombi till suv? Den stora svenska bilfrågan. Vi bestämde oss för att försöka besvara den och körde Audi Q5 till fjällen och tillbaka, med familj.
– Helt bangatrolig! var dotterns betyg. Läs mer
Nya Audi Q5 får toppbetyg i Euro NCAP - Fem stjärnor i Euro NCAP för Audis storsäljande SUV
- Toppnoteringar för passagerar- och fotgängarskydd
- Omfattande utbud av säkerhets- och förarassistanssystem

Nya Audi Q5 belönades med det högsta betyget fem stjärnor i Euro NCAP. Den populära SUV:en är därmed en av de säkraste i sin klass.

Audi Q5 övertygade över hela linjen i testet. Den nya generationen av den storsäljande Audi-modellen tog poäng inom barnsäkerhet, passagerar- och fotgängarskydd. Till det höga testresultatet bidrog standardmonterade säkerhetssystem som bl.a. autobromssystemet pre sense city som nödbromsar för bilar och fotgängare. Som standard ingår även multikollisionsbroms som förhindrar sladd och följdkollisioner liksom trötthetsvarnare.

Q5 fick utmärkta värden för krocksäkerhet, trots att vikten har minskat med upp till 90 kg. Testresultaten i Euro NCAP understryker den höga nivån som märket med de fyra ringarna håller inom aktiv och passiv säkerhet, liksom inom lättviktskonstruktion.

Audi Q5 erbjuds med ett omfattande utbud av 30 olika förarassistans- och säkerhetssystem, däribland undanmanöverassistent som hjälper föraren att köra runt ett hinder med styrassistans, turn assist som vid behov nödbromsar vid vänstersväng i lägre hastigheter. Cross traffic assist rear nödbromsar vid utbackning från parkeringsfickor och exit warning varnar föraren för att öppna dörren om cyklist eller annat fordon närmar sig bakifrån. Därutöver erbjuds bl.a. semiautonoma Traffic jam assist som hjälper föraren att hålla avstånd och fil vid kökörning samt adaptiv farthållare med Stop & Go vid högre hastigheter. Läs mer om Audis assistanssystem
Euro NCAP har genomfört krocktester av nya bilar sedan 1997. Inom organisationen samarbetar flera europeiska transportministerier, bilklubbar, försäkringsbolag och konsumentskyddsorganisationer. Läs mer om senaste testresultatet för Q5. Läs mer om testresultatet