• A3 Sportback e‑tron
    A3 Sportback e‑tron
    Pris: från 401 400 SEK Månadsbetalning 1 742 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 1,8–1,6 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 40–36 g/km

  • A3 Sportback g-tron
    A3 Sportback g-tron
    Pris: från 254 000 SEK Månadsbetalning 1 509 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 5,4–5,0 m³/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 126–89 g/km

  • A3 Sedan
    A3 Sedan
    Pris: från 260 400 SEK Månadsbetalning 1 617 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 5,9–3,9 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 136–102 g/km

  • A3 Cabriolet
    A3 Cabriolet
    Pris: från 335 200 SEK Månadsbetalning 1 909 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 6,3–4,4 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 144–115 g/km

  • S3 Sportback
    S3 Sportback
    Pris: från 457 500 SEK Månadsbetalning 2 921 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 6,6–6,5 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 152–149 g/km

  • S3 Sedan
    S3 Sedan
    Pris: från 465 500 SEK Månadsbetalning 2 988 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 6,5–6,4 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 151–148 g/km

  • S3 Cabriolet
    S3 Cabriolet
    Pris: från 506 000 SEK Månadsbetalning 3 330 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 6,8–6,7 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 156–153 g/km

  • RS 3 Sportback
    RS 3 Sportback
    Pris: från 551 700 SEK Månadsbetalning 3 717 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 8,4–8,3 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 192–189 g/km

  • RS 3 Sedan
    RS 3 Sedan
    Pris: från 567 300 SEK Månadsbetalning 3 850 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 8,4–8,3 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 192–189 g/km

  • Q7 e-tron quattro
    Q7 e-tron quattro
    Pris: från 855 100 SEK Månadsbetalning 4 842 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 1,9–1,8 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 50–48 g/km

  • SQ7 TDI
    SQ7 TDI
    Pris: från 950 000 SEK Månadsbetalning 7 100 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 7,6–7,2 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 199–190 g/km

  • TT Roadster
    TT Roadster
    Pris: från 358 500 SEK Månadsbetalning 2 080 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 6,9–5,8 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 158–132 g/km

  • TTS Coupé
    TTS Coupé
    Pris: från 532 900 SEK Månadsbetalning 3 559 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 7,3–6,7 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 168–155 g/km

  • TTS Roadster
    TTS Roadster
    Pris: från 556 400 SEK Månadsbetalning 3 759 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 7,5–6,9 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 173–159 g/km

  • TT RS Coupé
    TT RS Coupé
    Pris: från 693 700 SEK Månadsbetalning 4 925 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 8,4–8,2 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 192–187 g/km

  • TT RS Roadster
    TT RS Roadster
    Pris: från 717 200 SEK Månadsbetalning 5 125 SEK (Bilförmån)

    Förbrukning, blandad körning: 8,5–8,3 l/100 km

    CO₂-utsläpp, blandad körning: 194–189 g/km

Audi e-tron quattro concept > Audi Sweden
  • stage_exterior_front.jpg
the count down

Välkommen till framtiden

Att erbjuda en eldriven bil tar vi på stort allvar. Man ska inte behöva kompromissa med prestandan för att man tar ansvar för framtiden. Nedräkningen till vår helt nya 100% eldrivna bil har börjat, och nu kan du förboka den.
Om du väljer att registrera dig för vår eldrivna SUV så reserverar vi en plats i den första produktionsvågen åt dig. Allt du behöver göra är att fylla i dina uppgifter under "Förboka här" och betala 20 000 kronor* i deposition.
Förbokningen är inte bindande och du kan när som helst få tillbaka depositionen. Skicka bara ett mejl till etron@audi.se med namn, personnummer och verifikationsnummer och skriv att du ångrat dig.
Din återförsäljare kommer längre fram att kontakta dig när det är dags att beställa din elbil. Nedräkningen är bara början.

*
Depositionen ger dig möjlighet att göra en prioriterad beställning av vår nya elbil hos din återförsäljare. Efter beställningen kommer din deposition att återbetalas. Det är med andra ord ingen handpenning. Om du av någon anledning väljer att inte lägga en beställning kommer depositionen att återbetalas tre veckor efter försäljningsstart.

Audi e-tron prototype på
Bilsalongen i Genève 2018.

Morgondagens teknik.

Tre elmotorer – en på framaxeln och två på bakaxeln – garanterar att all kraft du behöver finns tillgänglig så fort du trycker ned gaspedalen. Audi ger dig full kontroll över totalt 320 kW och med boosting ända upp till 370 kW under kortare perioder. Med ett vridmoment på över 800 Nm sliter sig Audi e-tron quattro concept bokstavligt talat ur startblocken och accelererar från 0 till 100 km/h på endast 4,6 sekunder. Därifrån klättrar den snabbt vidare, om föraren så önskar, till den elektroniskt begränsade maxhastigheten 210 km/h.

e-tron ljussignatur

I Audi e-tron quattro concept används så kallad Matrix-laserteknik för alla primära ljusfunktioner, vilket är nästa steg i utvecklingen av ljusteknik för bilar. Matrix-laserstrålkastare delar upp ljuskäglorna i små, små pixlar och kan därför lysa upp vägen med hög upplösning och perfekt kontroll. I den nedre delen av frontpartiet sitter en ny signaturbelysning som består av fem ljuselement och drar blickarna till sig. Varje ljuselement består av en LED-lampa som kombinerats med en extremt platt OLED-enhet (organic light emitting diode). OLED-enheter avger ett homogent ljus, är dimbara och kan skapa en mängd olika ljuseffekter. Audi e-tron quattro concept är den första bilen i världen att använda sig av Matrix-laserstrålkastare och OLED-teknik. Audi personifierar därmed mottot ”Vorsprung durch Technik” när det kommer till belysning i bilar.

Strömlinjeformad

Karossen hos Audi e-tron quattro concept smalnar av kraftigt mot bakpartiet. Skulderlinjen sträcker sig över bakluckan och skapar en kraftfull struktur. Längs samma linje sträcker sig en ljuslist med LED-teknik som kopplar samman baklyktorna och ytterligare accentuerar bilens bredd. Baklyktorna är precis som framlyktorna designade i två zoner. Den övre delen består av nio platta OLED-enheter som ansvarar för bakljusfunktionen. Under dem sitter ytterligare tre enheter i en vertikal linje.

Aerodynamik

För en bil som är helt eldriven spelar aerodynamiken en central roll. Audi e-tron quattro concept har en räckvidd på mer än 500 kilometer, vilket till stor del är möjligt tack vare den aerodynamiskt utformade designen. Den extremt låga luftmotståndskoefficienten på 0,25 låter Audis sport-SUV glida tyst och mjukt genom vinden, utan energiförluster. Audi e-tron quattro concept placerar sig mellan Audi Q5 och Audi Q7. Glaspartiet är lågt konstruerat, taklinjen vänder snabbt nedåt igen och D-stolparna är vinklade på ett sätt som för tankarna till en coupémodell.

Galleri
Ladda ner alla
00:00 | 00:00
  • Der Audi e-tron Sportback concept und der Audi e-tron quattro concept.

  • Der Audi e-tron Sportback concept und der Audi e-tron quattro concept.

I siffror

Acceleration
från 0 till 100 km/h

4,6

sekunder

Max hastighet

210

km/h

Effekt
upp till

370

kW