Kör Audi e-tron
Då är Peter Carlssons band i dagsläget starkare till Audi. Att spekulera i hur långt ett eventuellt affärsutbyte mellan bolagen är gånget är inte den här artikeln rätt plats för, men själv uttrycker han det så här:
– Det var för ett år sedan när vi var nere på Audis huvudkontor och handskakade lite projekt, då lovade jag att ›ja, men då får jag väl köpa mig en e-tron då‹. Sedan dess har jag kört både en e-tron och en e-tron Sportback. När jag bodde i Kalifornien hade jag en Tesla Roadster, en Model S och en Model X och jag har testat VW ID.3 och jag kan säga att Audi e-tron är en oerhört fin, välbyggd bil, en tysk premiumbil på alla sätt och vis. Kvalitetskänslan är väldigt hög.
– Det är en intressant utveckling nu, över hela linjen, mjukvarumässigt. En del bilar har så många inställningar, som om man tagit alla reglage och justeringsknappar man kommit på och tryckt in dem i en pekskärm. En kompis berättade om en bil som var som att sitta i en flygplanscockpit. Alla märken borde ställa sig frågan: Föraren stiger in i bilen nu, vad är det första han tänker på, det andra, och så vidare. Vad behöver han? Där finns mycket att fundera på.
– Jag gillar min e-tron, men fick jag önska något så vore det mer räckvidd. Jag har stora batteripacket och det ger mig i realiteten strax under 30 mil, vilket gör att jag måste ladda två gånger när jag ska ner till sommarstugan i Blekinge. Det är en gång för mycket.